1 POTNI LISTI, VIZUMI IN DRUGI PREDPISI
- Vsak potnik, ki se prijavlja za potovanje v tujino, mora imeti veljaven osebni dokument (potni list ali osebno izkaznico) s katerim vstopa v posamezno državo.
- Potnik se je tudi dolžan informirati o veljavnih predpisih o potnih listinah, vizumih, deviznih, carinskih in zdravstvenih predpisih.
- Agencija ni odgovorna, če potnik nima veljavnih dokumentov. Potnik si je dolžan pred potovanjem oz. do roka, ki je določen v programu, pridobiti vizume za države, v katere potuje. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna agencija po pravilih o potnikovi odpovedi aranžmaja.
- V primeru, da potniku ureja vizum agencija, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Urejanje vizuma preko agencije ni všteto v ceno aranžmaja in se plača posebej.
- Potnik, ki potuje v tujino, je dolžan spoštovati vse carinske in devizne predpise države, v katero potuje. Če potnik zaradi nespoštovanja predpisov ne bi mogel nadaljevati potovanja, nosi sam vse stroške, ki nastanejo v zvezi s tem.
- Za vsa potovanja v ali le preko ZDA ali KANADE je potrebno vsaj 72 ur pred odhodom izpolniti ESTA spletno registracijo, ki je dostopna na spletni strani: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ in za Kanado:
- http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp
2 LETALSKI PREVOZI
- Letalski prevozi so v celoti v pristojnosti letalskega prevoznika, zato za določene spremembe pri letih agencija ne prevzema odgovornosti (sprememba časovnice, zamude…). Potniki v takem primeru niso upravičeni do odškodnine v tej zadevi s strani agencije, ampak morajo pritožbe in ostale zahteve urejati neposredno z letalskim prevoznikom.
- Organizator potovanja ima pravico do spremembe voznega reda, tipov letal, prevoznika in smeri poleta (vmesni postanki, vrnitev preko drugega letališča ipd.), ki nastopijo zaradi različnih tehničnih in organizacijskih razlogov.
- Prav tako lahko pride do zamud, ki so največkrat posledica preobremenjenosti zračnega prostora, stavk, sprememb voznega reda letalskih prevoznikov in slabega vremena, nanje pa organizator nima vpliva.
- Spremembe iz prejšnje točke pri paketnih potovanjih ne štejejo za spremembo programa potovanja, saj sta prvi in zadnji dan potovanja, ne glede na uro pričetka potovanja, namenjena izključno potnikovemu prihodu do dogovorjene nastanitvene enote oz. odhodu iz nje ter s tem povezanimi vsemi transporti, ne pa tudi potnikovemu počitku in koriščenju hotelske ter organizatorjeve ponudbe prvi in zadnji dan potovanja.
- Morebitna zamuda priključnega leta, zaradi česar zamudi osnovni let, gre izključno na potnikov riziko.
2.1 Nakup letalskih vozovnic
- V kolikor potnik preko agencije kupuje le letalsko vozovnico, se v rubriki »ponudnik storitve« na pogodbi navaja prevoznika, organizatorja potovanja, pooblaščenega IATA agenta ali drugo osebo, ki je vozovnice izstavila in ki odgovarja za njihovo pravilnost ter veljavnost.
- Vsi pogoji potovanja, kot so navedbe prevoznika, točnega reda letenja, morebitnih omejitev pri prenosu, odpovedi, možnost refundiranja ter spremembe imen, so razvidni iz letalske vozovnice. Višina morebitnih stroškov odpovedi letalskih vozovnic je v izključni pristojnosti prevoznika.
- Vsi časi, označeni na letalski vozovnici, so lokalni časi letališča, na katerega se nanašajo.
- Strošek posredovanja pri prodaji letalskih vozovnic je odvisen od vrste letalske vozovnice.
- Potnik lahko agencijo zaprosi tudi za pomoč pri pridobitvi vizumov za vstop v drugo državo ali drugi potrebni vstopni dokument. Agencija za takšno storitev zaračunava posredovanje pri izdelavi vizumov, kar pa ne vključuje same izdelave vizumov. Stroškov posredovanja agencija ne vrača, prav tako pa agencija ni odgovorna, če tuja država potniku zavrne vizum ali drugi dokument zaradi zamude ali neizpolnjevanja pogojev.
- Cenik za posredovane storitve je naslednji:
- Prodaja enosmerne letalske vozovnice 15 EUR
- Prodaja povratne letalske vozovnice 30 EUR
- Prodaja vozovnice s 3 ali več potovalnimi segmenti 45 EUR
- Prodaja vozovnice nizkocenovnega letalskega prevoznika 25 EUR
- Strošek posredovanja pri podporni dokumentaciji (ESTA za ZDA, povabilna pisma, vize, ipd.) 25 EUR.
2.2 Splošne informacije o letalskih prevozih
- Potnik naj upošteva, da mora biti na letališkem okencu na manjših letališčih vsaj dve uri pred predvidenim odhodom letala, na večjih pa vsaj tri ure pred predvidenim odhodom letala, pri čemer je dolžan sam spremljati in upoštevati morebitne povečane varnostne ukrepe na letališčih, ki še dodatno podaljšujejo pot do mesta vkrcanja na letalo. Skrb za potnikov pravočasen prihod na letališče in za prihod do rezerviranega leta je izključno njegova, vse morebitne zamude iz katerihkoli razlogov, tudi zaradi višje sile, gredo tako izključno potniku v breme. Povračilo stroškov za zamujen let ni možno.
- Pri nekaterih prevoznikih, predvsem nizkocenovnih, je v določenem roku pred poletom potrebno opraviti obvezno spletno prijavo (online check-in), s čimer je potnik seznanjen ob nakupu vozovnice. Opustitev te obveze in check-in potnika na letališkem okencu se doplača po tarifi prevoznika (tudi 50 € in več po potniku).
- Potniki, za katere je agencija posredovala le pri nakupu letalske vozovnice na čarterskem poletu (tramper, flight-only…), morajo pri partnerski agenciji v kraju letovanja obvezno potrditi povratni let najmanj 48 ur pred odhodom letala. Telefonska številka partnerske agencije je razvidna iz potovalnih dokumentov (vozovnic).
- Pri nakupu zgolj letalskih vozovnicah transferji niso vključeni v ceno.
- Potniki, katerih del paketnega potovanja predstavlja čarterski polet, morajo pred povratkom preveriti točen urnik povratnega leta, saj se je lahko prvotni urnik povratka zaradi različnih razlogov spremenil. Tudi če organizatorjevega obvestila o morebitni spremembi časa povratnega leta ni v njegovi mapi v hotelu, ki je del paketnega potovanja, naj potnik dan pred odhodom preveri morebitno spremembo leta osebno pri predstavniku organizatorja na destinaciji oz. na asistenčni številki agencije. Morebitna potnikova zamuda na povratni let, ki izvira iz opustitve njegove obveze iz te alineje, in z njo povezane nevšečnosti, gre izključno v breme potnika.
- Pomembno je vedeti tudi, da pri večini letalskih družb (ne samo pri nizkocenovnikih) ni več možna brezplačna izbira oz. rezervacija sedeža na letalu in tudi ni samoumevno, da bodo potniki, ki so se prijavili skupaj na letalu tudi sedeli skupaj.
2.3 Nizkocenovni letalski prevozniki
- Nizkocenovni letalski prevozniki imajo še dosti strožje splošne pogoje in v primeru potovanja s tovrstnimi letalskimi prevozniki veljajo izključno njihovi splošni pogoji poslovanja, spremembe imena ali rezervacije.
- Neglede na vrsto prevoznika za kupljeno letalsko karto ni več mogoče dobiti denarja nazaj, sprememba imena ali rezervacije pa predstavlja dodatni strošek. Pogoji nizkocenovnih letalskih prevoznikov veljajo vedno, kadar je v opisu programa navedeno, da so vključeni poleti z nizkocenovnimi letalskimi prevozniki (Easyjet, Ryanair, WizzAir …).
3 PRTLJAGA
- Potnik ima na letalskih prevozih pravico do brezplačnega prevoza prtljage pod pogoji, ki jih določa prevoznik in so razvidni iz vozovnice. Na čarterskih letih je to običajno en kos prtljage 15–20 kg. Vsak preseženi kilogram dovoljene teže oz. dodatni kos potnikove prtljage mora potnik doplačati po ceniku prevoznika. Otroci do 2. leta nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.
- V izogib zapletom pri odhodu naj potnik, ki za doplačilo presežne prtljage ni poskrbel že ob nakupu letalske vozovnice, pristopi k letališkemu okencu vsaj eno ur prej, kot bi bilo potrebno pristopiti sicer.
- Prevoz prtljage poteka na potnikov riziko. Organizator ne odgovarja za uničeno ali izgubljeno prtljago, kakor tudi ne za krajo prtljage in dragocenosti iz nastanitvenih objektov (sobe, apartmaji) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij…).
- V primeru izgubljene prtljage mora potnik na kraju samem sestaviti zapisnik s predstavnikom prevoznika in se ravnati po ustaljenih odredbah. Organizator lahko posreduje med potnikom in prevoznikom, vendar brez materialne obveznosti do kogarkoli.
- Pri letalskem prevozu je za prtljago odgovorna izključno letalska družba, na podlagi predpisov, ki veljajo v mednarodnem letalskem potniškem prometu.
- Ker so za izgubljeno prtljago pri letalskem prevozu določene pavšalne odškodnine, ki velikokrat ne dosegajo vrednosti izgubljene prtljage, se potnikom svetuje, da v prtljagi, ki jo na letališču oddajo, ne puščajo predmetov večje vrednosti.
- V primeru zavrnitve vkrcanja, odpovedi leta ali velike zamude letalskega prevoza lahko potnik v skladu z Uredbo (ES) št. 261/2004 uveljavlja odškodnino izključno od dejanskega letalskega prevoznika (bodisi preko spletne povezave letalskega prevoznika bodisi preko katerega od specializiranih posrednikov) tudi takrat, ko je tak let sestavni del turističnega aranžmaja.
- Agencija v nobenem primeru ne prevzema odgovornosti za izgubljeno, ukradeno ali poškodovano prtljago oz. drugo lastnino skozi celoten čas trajanja potovanja (transferji, bivanje, program…). Potnik se lahko za nasvet obrne na vodjo potovanja oz. na predstavnika agencije.
- V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do sorazmernega povračila vplačanega aranžmaja.
4 KRIŽARJENJA
- Za križarjenja in potovanja z vključenim letalskim prevozom veljajo še precej strožji odpovedni pogoji. V primeru, ko paketni aranžma sestavlja skupek letalskega prevoza, ladijskega prevoza, hotelske namestitve in ostalih storitev, ob potnikovi odpovedi že rezerviranega potovanja, se upošteva stoodstotno plačilo letalske vozovnice, ki je nevračljiva »non-refundable« in ni predmet vračila denarja in jo je potnik kljub odpovedi dolžan poravnati v celoti. Prav tako ni možna sprememba imena že izdane letalske karte. V takih primerih veljajo odpovedni pogoji ladjarja oz. letalskega prevoznika za celoten program ali za del programa, na katerega se storitev letalskega prevoznika ali ladjarja nanaša.
- Prevozniki na potniških ladjah nimajo ustrezne medicinske opreme za rojevanje, zato ne more sprejeti rezervacij ali prevažati potnic, ki bi bile na zadnji dan križarjenja noseče 24 tednov ali več (pri ladjarju MSC 25 tednov). Ladjar in prevoznik si pridržuje pravico, da zavrne vkrcanje visoko noseče potnice in v takem primeru ne prevzema nikakršne odgovornosti. Ladjar si pridržuje pravico, da od potnika zahtevajo zdravniško potrdilo o sposobnosti za potovanje.
- Nekateri ladjarji ne sprejemajo dojenčkov mlajših od 6. mesecev ali celo mlajših od 12. mesecev, ko gre za čezoceanska križarjenja ali križarjenja daljša od 15 dni.
5 ZDRAVSTVENI PREDPISI
- Potnik ima pravico do zdravstvene pomoči v skladu z meddržavnimi pogodbami o zdravstveni pomoči. Imeti mora potni list in potrjeno zdravstveno izkaznico ter ustrezen obrazec, ki velja za državo podpisnico pogodbe. Obrazec si potnik priskrbi sam.
- V nekaterih programih so navedena posebna cepljenja. Vsak potnik je dolžan imeti seboj veljavno mednarodno potrdilo (rumena knjižica) z vpisanimi opravljenimi cepljenji.
- Agencija priporoča, da potniki sklenejo zavarovalno pogodbo o zdravstvenem zavarovanju z asistenco v tujini.
- Agencija ne odgovarja za kakršnekoli posledice, ki bi nastale zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero potuje, ali programa, na katerega se je prijavil.
6 KATEGORIZACIJA IN OPIS STORITEV
- Kategorizacije nastanitvenih objektov (kategorija objektov oz. število zvezdic), navedene v katalogu ali programih agencije za turistične aranžmaje so lokalne oz. nacionalne kategorizacije in agencija za to ni pristojna.
- Standardi turističnih ponudb med izbranimi cilji oz. državami so različni in med seboj neprimerljivi, zato v primeru dvoma vedno priporočamo rezervacijo bivališča višje kategorije.
- Prehrana, udobje, storitve in ostala ponudba, vključno s plažami in bazeni, so pod nadzorom lokalnih turističnih organizacij in nanje organizator potovanja nima vpliva.
- Manjše, nebistvene poškodbe opleska sobe in stavbnega pohištva, alge na fugah keramičnih ploščic, rege pri vratih, namenjene prezračevanju, ter morebitne ostale drobne napake na opremi sobe, ki ne vplivajo bistveno na estetski izgled in njeno funkcionalnost, ne glede na kategorijo objekta ne morejo biti predmet pritožbe, saj ne zmanjšujejo kvalitete bivanja gostov.
- V kolikor potnik pri rezervaciji ni doplačal sobe s posebnimi značilnostmi (pogled na morje, balkon, oprema, ločeni ležišči, lega – orientacija, določeno nadstropje…), bo sprejel nastanitev v eni od sob, ki so uradno registrirane za izdajanje gostom v dotičnem nastanitvenem objektu. Razdelitev sob je v izključni pristojnosti hotelirjev, ne agencije.
- Na nekaterih eksotičnih destinacijah ali državah v razvoju je pojav žuželk ali insektov običajen pojav in ne more biti predmet pritožbe. V primeru nelagodja se lahko potnik obrne na recepcijo hotela, ki poskusi zagotoviti zmanjšanje pojava ali zamenjavo sobe.
- Pri aranžmajih, označenih z “all inclusive”, je treba pozorno prebrati opis storitev v programu oz. ponudbi, saj ne kaže enačiti vseh all inclusive ponudb. Običajno je osnovna storitev pri all inclusive polni penzion (zajtrk, kosilo in večerja), pri obrokih je všteta tudi pijača.
- V programu je vedno navedeno, katere storitve so vključene v ceni, glede standarda in pričakovanj v posamezni destinacije pa so informacije na voljo pri agenciji.
7 PRAVICE POTNIKOV OB INSOLVENTNOSTI ORGANIZATORJA
- št. 1-543-0970054 pri Zavarovalnici Sava d.d., Cankarjeva ulica 3, 2000 Maribor. Če se izvedba pogodbeno dogovorjenih storitev, ki ureja izpolnitev pravic iz naslova zavarovanja insolventnosti organizatorja, zavrne zaradi likvidnostih težav agencije, se potrošniki obrnejo na telefonsko številko asistenčnega centra Zavarovalnice Sava +386 2 707 24 04 ali e-naslov: potnik@tbs-team24.com.
8 VELJAVNOST SPLOŠNIH POGOJEV
- V kolikor je posamezno določilo teh pogojev drugačno od določil v programu ali letaku za posamezno potovanje, veljajo določila programa oz. letaka.
- Ti splošni pogoji veljajo od dne njihovega sprejetja in učinkujejo v vseh pogodbenih razmerjih, sklenjenih po njihovem sprejemu.
- V kolikor ti pogoji potniku zagotavljajo ožji obseg pravic, kot mu gredo po predpisih, veljavnih na območju RS, se v primeru kogentnosti določil teh predpisov v morebitnih sporih uporabljajo določila teh predpisov.
- www.soncni-vzhod.si.
Lenart, dne…