1 SPLOŠNE DOLOČBE
- Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje so sestavni del pogodbe oz. napotnice – voucherja, ki jo skleneta turistična agencija Sončni vzhod (v nadaljevanju besedila: agencija) oz. pooblaščena agencija in potnik oz. skupina, ki se prijavlja za določen turistični aranžma.
- Agencija prodaja individualna in paketna potovanja, v katerih nastopa kot organizator potovanja, potovalne storitve drugih ponudnikov in paketna potovanja drugih organizatorjev potovanj, kjer je v vlogi pooblaščenega prodajalca.
- Za paketna potovanja drugih organizatorjev potovanj in za potovalne storitve drugih ponudnikov veljajo njihovi splošni pogoji, ki so razvidni tudi iz njihovih cenikov oz. programov. Ime odgovornega organizatorja je razvidno iz katalogov in programov potovanj ter je navedeno na pogodbi/prijavnici oz. na potrdilu o potovanju.
- Ustne informacije, ki jih stranke dobijo na prodajnih mestih, ne obvezujejo organizatorja bolj kot pisne navedbe v ponudbi ali programu.
2 PRIJAVE
- Prijave sprejema turistična agencija Sončni vzhod d.o.o., Trg osvoboditve 9, 2230 Lenart v Slovenskih goricah, in vse pooblaščene agencije. Ob prijavi skleneta potnik in agencija prijavni dokument, ki velja tudi kot potrdilo/ pogodba o potovanju.
- Potnikov sprejem ponudbe agencije je zavezujoč tako glede njega samega kot glede ostalih udeležencev, v korist katerih sklepa pogodbo (v nadaljevanju sopotnik). Sopotnik je v vsakem primeru tretji iz pogodbe v korist tretjega, ki jo ureja Obligacijski zakonik, svoja upravičenja iz pogodbe pa uresničuje izključno preko potnika, ki je z agencijo sklenil pogodbo.
- Potnik se je pred sprejemom ponudbe dolžan skrbno seznaniti z vsemi njenimi elementi in z vsemi opozorili, ki mu jih posreduje agencija, drugi ponudnik potovalnih storitev oz. drugi organizator paketnega potovanja.
- Če udeležence prijavlja pravna oseba je lahko to tudi naročilnica ali elektronska pošta, ki pa morata iz organizatorjeve (agencijske) strani biti potrjena.
- Za zavezujoč sprejem ponudbe agencije se poleg izrecne pisne prijave oz. podpisane pogodbe šteje tudi vsako naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki po telefonu ali internetu, ki vsebuje ime in priimek potnika ter podatke o njegovem rojstvu in prebivališču oz. imena in priimke sopotnikov.
- Upoštevaje dejstvo, da so ti splošni pogoji, navodila za potovanje in določila posebnih pogojev oz. ponudbe objavljeni na spletni strani agencije, šteje, da je potnik v primeru telefonskega ali internetnega sprejema ponudbe agencije sprejel določila teh Splošnih pogojev, posebnih pogojev in ponudbe tisti trenutek, ko je telefonsko ali po spletu naročil turistični aranžma oz. potovanje. Glede na njegovo obvezo iz druge alineje te točke tudi šteje, da je agencija potniku na pravi način pravočasno posredovala vsa predpisana opozorila.
- Pogodba šteje za sklenjeno z dnem ustne potrditve potnikovega sprejema ponudbe agencije, ki jo agencija udejanji s svojim podpisom na pogodbi o potovanju oz. v primeru telefonske ali internetne prodaje z dnem, ko agencija pošlje pisno potrditev potnikovega sprejema ponudbe agencije potniku, pri čemer je agencija dolžna potniku ob potrditvi izdati oz. posredovati potrdilo o potovanju.
- Potnik mora ob prijavi posredovati vse zahtevane podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, odgovarja za vse stroške oz. škodo, nastalo zaradi napačnih podatkov.
- Obvestilo o odhodu pri večdnevnih potovanjih ali vavčer potnik prejme 7 – 5 dni pred potovanjem po pošti ali po elektronski pošti. Izjema so enodnevni izleti, nekajurna ali individualna doživetja, kjer je že na samem programu vse navedeno. Če obvestila zaradi možnih napak (pošta, naslov) pri posredovanju potnik/udeleženec ne prejme, se naj pravočasno obrne na prodajno mesto.
3 VPLAČILA
3.1 Aranžmaji za potovanja na območju Republike Slovenije
- Agencija pri lastnih organiziranih programih do trajanja en dan prijavnine za potnike ne obračunava. V skladu s priporočilom Združenja turističnih agencij Slovenije (ZTAS) računa agencija prijavnino v vrednosti 15 EUR na prijavnico, če gre za večdnevni aranžma. V tem primeru je lahko na eni prijavnici prijavljenih več oseb (skupina). Plačila lahko udeleženec (individualno ali kot skupina) izvede preko spleta, s kartico, gotovino ali katerimkoli drugim plačilnim sredstvom.
- V prijavnem dokumentu oz. pogodbi o potovanju je navedena informacija, ali gre za aranžma v lastni organizaciji ali za prodajo aranžmaja drugega organizatorja potovanj.
- Pri nakupu dobroimetij ali darilnih bonov mora udeleženec pred koriščenjem poravnati plačilo storitve v 100 % znesku, pri čemer lahko plačilo izvede preko spleta, s kartico, gotovino ali katerimkoli drugim plačilnim sredstvom.
- Pri nakupu večdnevnih aranžmajev v lastni organizaciji mora udeleženec (individualno ali kot skupina) ob prijavi poravnati 30% akontacije in prijavnino 15 EUR, preostali znesek je potrebno poravnati najkasneje 7 dni do prihoda.
- Pri nakupu individualnih izkustvenih doživetij v lastni organizaciji mora udeleženec pred koriščenjem poravnati plačilo storitve v 100 % znesku.
- Pri nakupu skupinskih aranžmajev, ki trajajo od nekaj ur do enega dneva, poravna vodja skupine ali podjetje v imenu udeležencev celoten znesek na podlagi izstavljenega računa agencije po opravljeni storitvi.
- V primeru, da si stroške aranžmaja delita dva ali več organizatorjev potovanj, veljajo pri tem splošni in plačilni pogoji posameznega organizatorja za posamezno storitev (npr. posebej prevoz in posebej program).
- Pri nakupu aranžmaja drugega organizatorja potovanj se upoštevajo plačilni pogoji posameznega organizatorja. Največkrat je to prijava in kotizacija 30% vrednosti aranžmaja ob prijavi, preostanek pa pred opravljeno storitvijo.
- V primeru, da potnik preostalega zneska ne plača v predvidenem roku, se šteje, da je odpovedal aranžma. V tem primeru veljajo določila o potnikovi odpovedi aranžmaja iz teh splošnih pogojev in navodil.
3.2 Aranžmaji za potovanja izven Republike Slovenije
- Potnik mora ob prijavi posredovati vse zahtevane podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program.
- V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, odgovarja za vse stroške oz. škodo, nastalo zaradi napačnih podatkov.
- Ob prijavi za večdnevne aranžmaje mora udeleženec/potnik plačati akontacijo v znesku 30% in prijavnino. Preostali znesek je potrebno poravnati najkasneje 30 dni pred odhodom.
- Ob prijavi za enodnevne individualne aranžmaje mora udeleženec/potnik plačati akontacijo v znesku 30% in prijavnino. Preostali znesek je potrebno poravnati najkasneje 7 dni pred odhodom.
- Ob prijavi za enodnevne skupinske aranžmaje mora udeleženec/potnik ali podjetje v imenu skupine poravnati prijavnino v znesku 15 EUR. Preostali znesek je potrebno poravnati najkasneje 7 dni pred odhodom.
- Pri plačevanju letalske vozovnice mora potnik/udeleženec ob prijavi poravnati 50% pogodbene vrednosti, preostalih 50 % pa v roku 30 dni po tem, vendar najkasneje 15 dni pred odhodom.
- Glede na specifike potnikov in programov se lahko pogoji za rezervacijo in vplačilo ustrezno prilagodijo drugače.
- Ob prijavi potnik in agencija skleneta pogodbo, ki velja tudi kot potrdilo o potovanju in vsebuje podatke o aranžmaju, ali pa se ta pogodba sklicuje na program aranžmaja, v katerem so ti podatki navedeni.
- Potnikova prijava se šteje za sklenjeno tudi v primeru, da potnik svoje obveznosti glede akontacije poravna preko elektronskega bančništva, kreditne kartice in fizično ne podpiše pogodbe oz. je v roku 8 dni od prejema ne zavrne.
- Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši plačilo na blagajni agencije ali pri kateri izmed bank, pošt ali elektronskega bančništva.
- V primeru, da potnik preostalega zneska ne plača v predvidenem roku, se šteje, da je odpovedal aranžma. V tem primeru veljajo določila o potnikovi odpovedi aranžmaja iz teh splošnih pogojev in navodil.
- V skladu s priporočilom Združenja turističnih agencij Slovenije (ZTAS) računa agencija prijavnino v vrednosti 15 EUR na prijavnico.
4 OBROČNA VPLAČILA
- V primeru odobritve agencije lahko potnik/udeleženec plača aranžma tudi na obroke.
- Obročno plačilo s položnicami: 30 % vrednosti ob rezervaciji, razlika na 2-5 enakih obrokov. Število obrokov je odvisno od datuma potovanja, zadnji obrok zapade najkasneje 15 dni pred odhodom.
- Plačilo na obroke je možno s karticami, ki to omogočajo. Število obrokov je odvisno od zneska aranžmaja: 2-8 obrokov za aranžmaje do 1.000 EUR, 2-12 obrokov za aranžmaje nad 1.000 EUR. Minimalna višina obroka je 50 EUR. Letalskih vozovnic v nobenem primeru ni možno plačati s kreditno kartico Diners.
- Dejstvo plačila s kreditno kartico po sopotniku ali tretji osebi z namenom delnega ali popolnega plačila po tej pogodbi o potovanju vzpostavlja solidarno plačilno obveznost takega plačnika glede obveznosti po pogodbi in teh splošnih pogojih, a le do višine plačila.
5 CENA
- Cene so v EUR in so navedene v programu posameznega doživetja, izleta, potovanja ali druge storitve. Aranžma lahko vsebuje izračun cene glede na minimalno število potnikov/udeležencev.
- Kadar agencija v programu objavi več cen za različno število udeležencev, je potnik/udeleženec dolžan plačati kupnino glede na končno število udeležencev.
- Ob prijavi se potniku obračuna nižja oziroma višja cena, odvisno od ponudnika. Če število potnikov po programu za nižjo ceno ni doseženo, je potnik dolžan na poziv organizatorja potovanja oz. agencije najkasneje do dne pred pričetkom potovanja doplačati v programu navedeno razliko. V primeru obračunane višje cene in doseganja števila potnikov za nižjo ceno, se potniku razlika vrne najkasneje v 3 delovnih dneh po prejemu organizatorjevega/agencijskega poročila o končnem številu udeleženih potnikov. Če je agencija sama organizator, je to dolžna storiti do dne potovanja.
- V skladu z 900. členom obligacijskega zakonika in 57. d členom ZVPot-1, si pridržujemo pravico do zvišanja cene potovanja (to je po zakonu dopustno do 20 dni pred začetkom rezerviranega potovanja), če je po sklenitvi pogodbe prišlo do sprememb, ki vplivajo na ceno aranžmaja (sprememba menjalnega tečaja, povišanje cen prevoznikov in hotelirjev) ali premajhnega števila prijavljenih potnikov za navedeno ceno.
- Na podlagi 902. člena obligacijskega zakonika si pridržujemo pravico do odpovedi potovanja. Cene lahko po ZVPot-1 povišamo le, če je možnost določena v pogodbi oz. je na njej informacija o »Splošnih pogojih poslovanja«.
- Če zvišanje dogovorjene cene preseže 8 %, ima udeleženec pravico, da odstopi od pogodbe po obligacijskem zakoniku, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru agencija potniku povrne vplačan znesek aranžmaja, ne povrne pa stroškov vizumov, cepljenj in podobno. Tako določilo v nobenem primeru ne trdi, da bodo nastopili pogoji za zvišanje cene aranžmaja. V primeru zvišanja cene so potniki pisno obveščeni.
- V primeru, da pri organizaciji aranžmaja sodelujeta dva ali več organizatorjev potovanj, veljajo pri tem splošni in plačilni pogoji posameznega organizatorja za posamezno storitev (npr. posebej prevoz in posebej program).
- Agencija lahko v programu predvidi, da potnik plača storitve, ki bodo opravljene v tujini, neposredno tuji osebi na način, ki je predviden v programu. V tem primeru uveljavlja potnik reklamacijske zahtevke neposredno pri tuji osebi.
- Za pripravo individualnih programov, (po posebnem „A la cart“ naročilu za posameznike ali majhno skupinico) zaračunavamo stroške priprave programa v višini 30 EUR.
- Za vsako spremembo rezervacije (karta, ime udeleženca…) pred izvedbo storitve si ima agencija pravico povrniti stroške v višini 15 EUR/prijavnico.
- Morebitni popusti in ugodnosti se med seboj izključujejo ter se ne seštevajo.
6 STORITVE, KI SO ZAJETE V CENI, IN DOPLAČILA
- V ceno so vključene samo storitve, ki so izrecno navedene kot take v programu ali na vavčerju (npr. degustacije, vstopnine, hotelske storitve, transferji, strokovno vodstvo, organizacija aranžmaja, itd.).
- Če v programu ni drugače določeno, veljajo cene posameznega doživetja ali paketa na osebo, pri večdnevnih aranžmajih pa je standardno navedena nastanitev v dvoposteljnih sobah ali kabinah.
- Posebne oz. dodatne storitve so storitve, ki niso vključene v ceno aranžmaja (degustacija, vstopnina, enoposteljna soba, posebna prehrana ipd.), ali pa so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, fakultativni izleti, paketi pijač, zavarovanje Coris z asistenco v tujini ipd.). Te storitve plača potnik posebej, razen če ni v programu drugače določeno.
- V primeru, da so pri posameznem aranžmaju razpisane posebne oz. dodatne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni aranžmaja.
- Med samim potovanjem se posebne storitve doplačajo vodji potovanja oz. tamkajšnjemu predstavniku agencije v kraju, kjer se storitev opravlja, v kolikor so na voljo še prosta mesta. Cena doplačila na licu mesta je lahko višja od cene, ki se ponudi potniku pred odhodom na potovanje.
7 POTNIKOVA ODPOVED POTOVANJA/STORITVE IN VRAČILO DENARJA
- Če potnik želi odpovedati potovanje, za katerega se je prijavil, mora to storiti pisno. V tem primeru ima TA Sončni vzhod pravico zadržati del plačila zaradi stroškov, ki so s takšno odpovedjo nastali glede na čas odpovedi in vrsto turističnega aranžmaja.
- Pri nakupu individualnih izkustvenih doživetij lahko potnik/udeleženec v roku 14 dni od nakupa zahteva nazaj 100 % kupnino. Po tem roku lahko udeleženec zamenja vrsto doživetja/storitve za doživetje/storitev v enaki ali višji vrednosti (z doplačilom udeleženca).
- Pri nakupu dobroimetja v določeni vrednosti lahko potnik/udeleženec v roku 14 dni od nakupa zahteva nazaj 100 % kupnino. Po tem roku vračilo ni več mogoče.
- Pri nakupu darilnega bona lahko potnik/udeleženec v roku 14 dni od nakupa zahteva nazaj 100 % kupnino. Po preteku tega roka vračilo denarja ni več mogoče, lahko pa potnik/udeleženec v roku enega meseca po nakupu zahteva spremembo vsebine bona ali imena udeleženca. V tem primeru se mu obračuna sprememba rezervacije v znesku 15 EUR/bon.
- V primeru, ko agencija deluje kot posrednik, veljajo pogoji odpovedi organizatorja potovanja, ki je naveden na vavčerju oz. na potrditvenem dokumentu.
- Če potnik odpove aranžma, ima agencija pravico zadržati znesek prijavnine na pogodbo. Odstotek stroškov (%), ki jih zadrži agencija glede na čas odpovedi potovanja ali križarjenja so naslednji:
- do 180 dni pred odhodom: nepovratni depozit plačila letalske vozovnice 50 EUR po potniku, nepovratni depozit rezervacije križarjenja 90 EUR po potniku ter pripadajoče stroške: prijavnina 15 EUR in strošek premije plačila zavarovanja rizika odpovedi (v kolikor se je stranka zanj odločila ob prijavi).
- od 179 do 120 dni pred odhodom 15 % cene aranžmaja
- od 119 do 90 dni pred odhodom 25 % cene aranžmaja
- od 89 do 60 dni pred odhodom 30 % cene aranžmaja
- od 59 do 45 dni pred odhodom 50 % cene aranžmaja
- od 44 do 30 dni pred odhodom 60 % cene aranžmaja
- od 29 do 20 dni pred odhodom 75 % cene aranžmaja
- od 19 do 10 dni pred odhodom 90 % cena aranžmaja
- od 9 do 0 dni (odhodni dan) 100% cene aranžmaja.
- V primeru, ko nastopa agencija kot organizator paketnega avtobusnega potovanja po Sloveniji in Evropi, veljajo naslednji pogoji odpovedi potnika:
- do 60 dni pred odhodom 15 % cene aranžmaja
– od 59 do 45 dni pred odhodom 20 % cene aranžmaja
– od 44 do 30 dni pred odhodom 30 % cene aranžmaja
– od 29 do 20 dni pred odhodom 40 % cene aranžmaja
– od 19 do 15 dni pred odhodom 60 % cene aranžmaja
– od 14 do 8 dni pred odhodom 80 % cene aranžmaja
– od 7 do 0 dni pred odhodom 100 % cene aranžmaja
- do 60 dni pred odhodom 15 % cene aranžmaja
- Za odpoved se šteje, da potnik agenciji poda obvezno podpisano pisno odpoved. V primeru, da potnik ne poda pisne odpovedi, se šteje, kot da aranžmaja ni odpovedal. Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje samo na svojo željo in s pisno izjavo o prekinitvi.
- V kolikor potnik že začeto potovanje prekine, nima pravice do povračila stroškov. Vse dodatne stroške, ki potniku nastanejo v primeru odstopa od pogodbe med izvajanjem programa (hoteli, prevozi…) so v odgovornosti samega potnika, ki jih je dolžan osebno poravnati.
- V kolikor je potnik vplačal odstopnino / zavarovanje rizika odpovedi turističnih potovanj, veljajo določila v primeru zavarovanja odpovedi iz splošnih pogojih zavarovalnice, pri kateri agencija sklepa zavarovanje.
- Če želi potnik za rezervirano potovanje spremeniti ali zamenjati ime udeleženca, plača za vsako spremembo 50 EUR po osebi ter morebitne dodatne stroške spremembe (višja cena kabine, namestitve, letalske vozovnice…). Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi, so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, ki jih agenciji narekujejo veljavni pogoji prodaje in jih pogojujejo poslovni partnerji.
- V primeru, da so v programu pogoji za povračilo stroškov zaradi odpovedi potovanja drugače določeni, veljajo pogoji določeni v programu. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z agencijo, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil.
- V primeru spremembe programa na lastno željo, ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani agencije zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršne koli odškodnine ali znižanja cene.
- Stroški odpovedi v višini 100 % vrednosti aranžmaja se obračunajo tudi v primeru, če se potnik ne pojavi pravočasno na mestu odhoda ali v nastanitvenem objektu (no show), ali odpove aranžma oz. prekine potovanje že po njegovem začetku, končno pa tudi v primerih, ko je za njegovo potovanje kupljena vozovnica prevoznika, ki zanjo obračunava 100 % stroške odpovedi ne glede na datum odpovedi.
- Agencija ni odgovorna za izgubo ali krajo prtljage, dokumentov in druge lastnine potnikov/udeležencev. Vse stroške, ki bi iz tega nastali, krije potnik/udeleženec sam.
- POMEMBNO: Za križarjenja in potovanja z vključenim letalskim prevozom veljajo pogosto še precej strožji odpovedni pogoji (letalski prevoznik za kupljeno vozovnico pogosto obračunava 100 % stroške odpovedi ne glede na datum odpovedi), z njimi mora biti stranka ob rezervaciji seznanjena. V takih primerih veljajo odpovedni pogoji ladjarja oz. letalskega prevoznika za celoten program ali za del programa, na katerega se storitev letalskega prevoznika ali ladjarja nanaša.
8 ORGANIZATORJEVA PRAVICA DO ODPOVEDI ALI SPREMEMBE POTOVANJA
- Agencija si v skladu z veljavno zakonodajo v primeru premajhne udeležbe (900. in 902. člen Obligacijskega zakonika) pridržuje pravico do odpovedi potovanja ali spremembe programa ter obvestitve potnika najkasneje do:
– 20 dni pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, daljših od šest dni;
– 7 dni pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, ki trajajo od dva do šest dni;
– 48 ur pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, krajših od dveh dni.
- Agencija si pridržuje pravico do spremembe ure in dneva odhoda zaradi spremembe letalskega ali ladijskega voznega reda ali višje sile in pravico do drugačne smeri potovanja, če se spremenijo pogoji potovanja (nov vozni red, elementarne nesreče in drugi nepredvideni vzroki, na katere agencija nima vpliva in sicer brez posebne odškodnine v skladu z veljavnimi predpisi v mednarodnem potniškem prometu).
- Pravico do odpovedi si organizator pridržuje tudi, ko v primeru neizogibnih in izrednih okoliščin paketnega potovanja ne more izpolniti. V primeru organizatorjeve odpovedi, je potnik upravičen do povrnitve vseh vplačil, ne pa do morebitne škode ali do prenosa vplačanega zneska na drug termin.
- Organizator odškodninsko ne odgovarja za prevoznikove zamude, kakor tudi ne za spremembe programa, do katerih bi prišlo zaradi njih.· V primeru odpovedi potovanja s strani organizatorja v skladu s temi pogoji potnik nima pravice do povračila stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi se potovalo, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani.
- Nobena od pogodbenih strank ni odgovorna za katerokoli kršitev pogodbe o potovanju, če je nezmožnost izpolnjevanja pogodbenih obveznosti ali posameznih njenih določil posledica nepredvidenih, nepričakovanih in neodvrnljivih dogodkov, ki so splošno znani kot višja sila, ali ukrepov države ali drugih pristojnih upravnih organov ter dejanje tretjih oseb, ki niso odvisni od volje stranke in ji stranki nista mogli pričakovati, preprečiti ali odkloniti. TA Sajko potniku ne odgovarja za škodo, ki potniku nastane po pogodbi o potovanju zaradi višje sile.
9 ZAVAROVANJE RIZIKA ODPOVEDI POTOVANJA
- Potnik se lahko ob prijavi odloči za plačilo odstopnine, ki se odmeri glede na znesek aranžmaja. Potnik lahko uveljavlja povračilo vplačanega zneska iz naslova plačane odstopnine le ob predložitvi ustreznega pisnega dokazila (uradnih pozivov, nepričakovanega poslabšanja zdravstvenega stanja, nesreče ali smrti njega samega ali ožjih sorodnikov – starši, otroci, zakonec).
- Agencija nudi potniku/udeležencu možnost plačila zavarovanja rizika odpovedi v vrednosti 4 % vrednosti aranžmaja (enostavno kritje).
- Strošek zavarovanja rizika odpovedi za letalske vozovnice predstavlja 4,9 % cene letalske karte (enostavno kritje).
- V primeru odpovedi je potnik dolžan predložiti agenciji ustrezen veljavni dokument (zdravniško potrdilo itd.).
10 REŠEVANJE PRITOŽB
- V primeru nekvalitetne ali nepopolne izvedbe pogodbeno dogovorjenih storitev na potovanju, je potnik dolžan podati reklamacijo takoj na mestu samem vodniku, spremljevalcu ali predstavniku organizatorja potovanja, ki organizira potnikov turistični aranžma, neposrednemu izvajalcu storitev oziroma pooblaščeni lokalni agenciji.
- V primeru, da bi bila po vsebini sodeč reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe …), potnik pa ni reklamiral napake na kraju samem in o nepravilnosti ni obvestil zgoraj navedenih oseb, se šteje, da se je potnik strinjal s tako opravljeno storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij z zahtevo po znižanju cene storitve oziroma plačilu škode.
- Agencija turizem ne bo obravnavala reklamacije, ki ji potnik ni priložil zapisnika predstavnika organizatorja oziroma ponudnika storitve o reklamaciji, ki bo izkazoval, da pomanjkljivosti ni bilo mogoče reševati na kraju samem.
- Pritožbeni postopek: Takoj na kraju samem potnik reklamira neustrezno storitev pri predstavniku organizatorja, v njegovi odsotnosti pa ponudniku storitve. Potnik mora pri odpravljanju vzroka pritožbe sodelovati s predstavnikom z dobrim namenom. Če potnik ne sprejme ponujene rešitve reklamacije, ki ustreza vplačanim storitvam po programu, agencija ne bo upoštevala kasnejših zahtev za povrnitev škode ali znižanje cene potovanja. Če vzroka pritožbe ni možno odpraviti, potnik s predstavnikom sestavi pisno poročilo. Po povratku s potovanja mora potnik v zakonskem roku od zaključka potovanja, poslati pisno pritožbo s priporočeno pošto na naslov: TA Sončni vzhod d.o.o, Trg osvoboditve 10, 2230 Lenart, ali na elektronski naslov: soncni.vzhod.travel@gmail.com. Potnik mora priložiti dokaze, ki bodo dokazovali utemeljenost pritožbe (obvezno pisno potrdilo s podpisom predstavnika ali ponudnika storitve, morebitne račune zaradi dodatnih stroškov, slikovni material …).
- Organizator je dolžan potniku prvič pisno odgovoriti v razumnem roku, dokončno pa v primernem roku, potrebnem za pridobitev informacij o vzroku pritožbe pri ponudniku storitve oz. v času, ki je potreben, da pridobi informacije od tretjih oseb v skladu z 892. členom obligacijskega zakonika. Dokler organizator ne izda odgovora na reklamacijski zahtevek potnika, se potnik odreka posredovanju pritožbe tretjim osebam in pristojnim institucijam ali dajanju informacij medijem in drugim javnostim.
- Organizator bo reševal samo pritožbe, kjer vzroka ni bilo možno odpraviti na kraju samem.
- V primeru reklamacije za potovanje, pri katerem agencija ni organizator potovanja, bo agencija pritožbo posredovala odgovornemu organizatorju potovanja in o rešitvi reklamacije potnika pisno obvestila. Potnike seznanjamo, da imajo tuji organizatorji krajši čas za oddajo pritožb, in sicer 30 dni, zato svetujemo, da potnik pošlje reklamacijo v najkrajšem možnem času. V primeru, da agencija nastopa zgolj v vlogi informatorja, mora potnik vse reklamacijske zahtevke uveljavljati na kraju samem pri dejanskem organizatorju fakultativnega izleta, ogleda …
- Brez pisne reklamacije agencija ne obravnava zahtevkov za znižanje cen ter odškodninskih in drugih zahtevkov.
- Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo lahko vsak potnik sam v svojem imenu ali pa za to pisno pooblasti tretjo osebo. Pooblastilo mora biti priloženo reklamaciji, sicer agencija take reklamacije ne bo obravnavala.
- Reklamacija mora biti utemeljena, zato naj potnik reklamaciji priloži ustrezne dokaze in ustrezna potrdila hotelirja, prevoznika oz. druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.
- V skladu z 894. členom Obligacijskega zakonika se omeji največja odškodnina zaradi nepopolne opravljene storitve na vplačani znesek. Potnik ima pravico do odškodnine v višini realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, da ima agencija pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona. Omejitev odgovornosti velja za
- vsa potovanja za katere je sklenjena pogodba o potovanju.
- Potnik ni upravičen do nadomestila izgubljenega dobička ter povračila nematerialne škode in stroškov, ki iz nje izvirajo.
11 PRAVICE POTNIKOV OB INSOLVENTNOSTI ORGANIZATORJA
- V kolikor posamezne storitve potovanja oz. povezanega potovalnega aranžmaja ne bi bile izvedene zaradi insolventnosti organizatorja, potnik zahteva njihovo izpolnitev od naslovnika, o katerem je bil obveščen ob sklenitvi pogodbe.
- Agencija je jamstvo v primeru likvidnostnih težav zagotovila s sklenjeno zavarovalno pogodbo in garantnim pismom.
- Če se izvedba pogodbeno dogovorjenih storitev, ki ureja izpolnitev pravic iz naslova zavarovanja insolventnosti organizatorja, zavrne zaradi likvidnostih težav agencije, se potrošniki obrnejo na telefonsko številko asistenčnega centra zavarovalnice.
12 VARSTVO OSEBNIH PODATKOV
- Agencija vse pridobljene osebne podatke o potnikih varuje skladno z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Ur. l. RS, št. 94/2007 – UPB – 1, v nadaljevan ju: ZVOP – 1) in Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov (GDPR), ki je vstopila v veljavo s 25.5.2018.
- Šteje se, da potnik s prijavo ali podpisom pogodbe, skladno z 2. odst. 10. člena ZVOP- 1, soglaša z uporabo osebnih podatkov za namen sklenitve in izpolnjevanja pogodbe.
- Šteje se, da je potnik, ki je sklenitelj pogodbe oz. naročnik rezervacije na poizvedbo , osebne podatke sopotnikov, ki jih navede ob sklenitvi pogodbe, pridobil z njihovim soglasjem in vedenjem o vsebini pogodbe. Izključna odgovornost za posredovanje osebnih podatkov drugih udeležencev/potnikov je v domeni potnika prijavitelja.
- Potnik s sprejetjem teh Splošnih pogojev hkrati podaja soglasje agenciji:
- za posredovanje osebnih podatkov pooblaščenim tretjim osebam (npr. agencijam v tujini, ponudnikom in izvajalcem storitev…);
- da se lahko potnikovi osebni podatki uporabijo za obveščanje o ponudbi agencije in njenih partnerjev po elektronski pošti, socialnih omrežjih in tiskanih publikacijah;
- da se potnika med izvajanjem storitve potovanj fotografira ali snema ter da se tako pridobljeni material lahko uporablja za promocijske namene agencije.
- V kolikor potnik kateregakoli soglasja iz prejšnjih točk ne želi podati, lahko ob prijavi na posamezni program svojo voljo izrazi s pisno izjavo, ki jo agencija ali drug organizator potovanj upoštevata.
13 SODNA PRISTOJNOST
- V primeru spora, ki ga potnik in agencija ne bi mogla zgladiti mirnim potem, morebiti prizadeti potnik kot upnik izbere krajevno pristojno sodišče po svoji izbiri med sodiščem, na območju katerega ima sam prijavljeno stalno oz. začasno prebivališče, sodiščem, na območju katerega ima sedež agencija, in sodiščem, na območju katerega je bila sklenjena pogodba, morebiti prizadeta agencija kot upnik pa izbere krajevno pristojno sodišče po svoji izbiri med sodiščem, na območju katerega ima potnik prijavljeno stalno oz. začasno prebivališče, sodiščem, na območju katerega ima sama sedež, in sodiščem, na območju katerega je bila sklenjena pogodba.
14 VELJAVNOST SPLOŠNIH POGOJEV
- V kolikor je posamezno določilo teh pogojev drugačno od določil v programu ali letaku za posamezno potovanje, veljajo določila programa oz. letaka.
- Ti splošni pogoji veljajo od dne njihovega sprejetja in učinkujejo v vseh pogodbenih razmerjih, sklenjenih po njihovem sprejemu.
- V kolikor ti pogoji potniku zagotavljajo ožji obseg pravic, kot mu gredo po predpisih, veljavnih na območju RS, se v primeru kogentnosti določil teh predpisov v morebitnih sporih uporabljajo določila teh predpisov.
- Če potnik/udeleženec in agencija ne moreta sporazumno rešiti spora, je za reševanje sporov pristojno sodišče v Lenartu.
- Vsi pogoji in navodila so objavljeni na spletni strani www.soncni-vzhod.si.
Dodatni pogoji
1 POTNI LISTI, VIZUMI IN DRUGI PREDPISI
- Vsak potnik, ki se prijavlja za potovanje v tujino, mora imeti veljaven osebni dokument (potni list ali osebno izkaznico) s katerim vstopa v posamezno državo.
- Potnik se je tudi dolžan informirati o veljavnih predpisih o potnih listinah, vizumih, deviznih, carinskih in zdravstvenih predpisih.
- Agencija ni odgovorna, če potnik nima veljavnih dokumentov. Potnik si je dolžan pred potovanjem oz. do roka, ki je določen v programu, pridobiti vizume za države, v katere potuje. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna agencija po pravilih o potnikovi odpovedi aranžmaja.
- V primeru, da potniku ureja vizum agencija, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Urejanje vizuma preko agencije ni všteto v ceno aranžmaja in se plača posebej.
- Potnik, ki potuje v tujino, je dolžan spoštovati vse carinske in devizne predpise države, v katero potuje. Če potnik zaradi nespoštovanja predpisov ne bi mogel nadaljevati potovanja, nosi sam vse stroške, ki nastanejo v zvezi s tem.
- Za vsa potovanja v ali le preko ZDA ali KANADE je potrebno vsaj 72 ur pred odhodom izpolniti ESTA spletno registracijo, ki je dostopna na spletni strani: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ in za Kanado:
- http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp
2 LETALSKI PREVOZI
- Letalski prevozi so v celoti v pristojnosti letalskega prevoznika, zato za določene spremembe pri letih agencija ne prevzema odgovornosti (sprememba časovnice, zamude…). Potniki v takem primeru niso upravičeni do odškodnine v tej zadevi s strani agencije, ampak morajo pritožbe in ostale zahteve urejati neposredno z letalskim prevoznikom.
- Organizator potovanja ima pravico do spremembe voznega reda, tipov letal, prevoznika in smeri poleta (vmesni postanki, vrnitev preko drugega letališča ipd.), ki nastopijo zaradi različnih tehničnih in organizacijskih razlogov.
- Prav tako lahko pride do zamud, ki so največkrat posledica preobremenjenosti zračnega prostora, stavk, sprememb voznega reda letalskih prevoznikov in slabega vremena, nanje pa organizator nima vpliva.
- Spremembe iz prejšnje točke pri paketnih potovanjih ne štejejo za spremembo programa potovanja, saj sta prvi in zadnji dan potovanja, ne glede na uro pričetka potovanja, namenjena izključno potnikovemu prihodu do dogovorjene nastanitvene enote oz. odhodu iz nje ter s tem povezanimi vsemi transporti, ne pa tudi potnikovemu počitku in koriščenju hotelske ter organizatorjeve ponudbe prvi in zadnji dan potovanja.
- Morebitna zamuda priključnega leta, zaradi česar zamudi osnovni let, gre izključno na potnikov riziko.
2.1 Nakup letalskih vozovnic
- V kolikor potnik preko agencije kupuje le letalsko vozovnico, se v rubriki »ponudnik storitve« na pogodbi navaja prevoznika, organizatorja potovanja, pooblaščenega IATA agenta ali drugo osebo, ki je vozovnice izstavila in ki odgovarja za njihovo pravilnost ter veljavnost.
- Vsi pogoji potovanja, kot so navedbe prevoznika, točnega reda letenja, morebitnih omejitev pri prenosu, odpovedi, možnost refundiranja ter spremembe imen, so razvidni iz letalske vozovnice. Višina morebitnih stroškov odpovedi letalskih vozovnic je v izključni pristojnosti prevoznika.
- Vsi časi, označeni na letalski vozovnici, so lokalni časi letališča, na katerega se nanašajo.
- Strošek posredovanja pri prodaji letalskih vozovnic je odvisen od vrste letalske vozovnice.
- Potnik lahko agencijo zaprosi tudi za pomoč pri pridobitvi vizumov za vstop v drugo državo ali drugi potrebni vstopni dokument. Agencija za takšno storitev zaračunava posredovanje pri izdelavi vizumov, kar pa ne vključuje same izdelave vizumov. Stroškov posredovanja agencija ne vrača, prav tako pa agencija ni odgovorna, če tuja država potniku zavrne vizum ali drugi dokument zaradi zamude ali neizpolnjevanja pogojev.
- Cenik za posredovane storitve je naslednji:
- Prodaja enosmerne letalske vozovnice 15 EUR
- Prodaja povratne letalske vozovnice 30 EUR
- Prodaja vozovnice s 3 ali več potovalnimi segmenti 45 EUR
- Prodaja vozovnice nizkocenovnega letalskega prevoznika 25 EUR
- Strošek posredovanja pri podporni dokumentaciji (ESTA za ZDA, povabilna pisma, vize, ipd.) 25 EUR.
2.2 Splošne informacije o letalskih prevozih
- Potnik naj upošteva, da mora biti na letališkem okencu na manjših letališčih vsaj dve uri pred predvidenim odhodom letala, na večjih pa vsaj tri ure pred predvidenim odhodom letala, pri čemer je dolžan sam spremljati in upoštevati morebitne povečane varnostne ukrepe na letališčih, ki še dodatno podaljšujejo pot do mesta vkrcanja na letalo. Skrb za potnikov pravočasen prihod na letališče in za prihod do rezerviranega leta je izključno njegova, vse morebitne zamude iz katerihkoli razlogov, tudi zaradi višje sile, gredo tako izključno potniku v breme. Povračilo stroškov za zamujen let ni možno.
- Pri nekaterih prevoznikih, predvsem nizkocenovnih, je v določenem roku pred poletom potrebno opraviti obvezno spletno prijavo (online check-in), s čimer je potnik seznanjen ob nakupu vozovnice. Opustitev te obveze in check-in potnika na letališkem okencu se doplača po tarifi prevoznika (tudi 50 € in več po potniku).
- Potniki, za katere je agencija posredovala le pri nakupu letalske vozovnice na čarterskem poletu (tramper, flight-only…), morajo pri partnerski agenciji v kraju letovanja obvezno potrditi povratni let najmanj 48 ur pred odhodom letala. Telefonska številka partnerske agencije je razvidna iz potovalnih dokumentov (vozovnic).
- Pri nakupu zgolj letalskih vozovnicah transferji niso vključeni v ceno.
- Potniki, katerih del paketnega potovanja predstavlja čarterski polet, morajo pred povratkom preveriti točen urnik povratnega leta, saj se je lahko prvotni urnik povratka zaradi različnih razlogov spremenil. Tudi če organizatorjevega obvestila o morebitni spremembi časa povratnega leta ni v njegovi mapi v hotelu, ki je del paketnega potovanja, naj potnik dan pred odhodom preveri morebitno spremembo leta osebno pri predstavniku organizatorja na destinaciji oz. na asistenčni številki agencije. Morebitna potnikova zamuda na povratni let, ki izvira iz opustitve njegove obveze iz te alineje, in z njo povezane nevšečnosti, gre izključno v breme potnika.
- Pomembno je vedeti tudi, da pri večini letalskih družb (ne samo pri nizkocenovnikih) ni več možna brezplačna izbira oz. rezervacija sedeža na letalu in tudi ni samoumevno, da bodo potniki, ki so se prijavili skupaj na letalu tudi sedeli skupaj.
2.3 Nizkocenovni letalski prevozniki
- Nizkocenovni letalski prevozniki imajo še dosti strožje splošne pogoje in v primeru potovanja s tovrstnimi letalskimi prevozniki veljajo izključno njihovi splošni pogoji poslovanja, spremembe imena ali rezervacije.
- Neglede na vrsto prevoznika za kupljeno letalsko karto ni več mogoče dobiti denarja nazaj, sprememba imena ali rezervacije pa predstavlja dodatni strošek. Pogoji nizkocenovnih letalskih prevoznikov veljajo vedno, kadar je v opisu programa navedeno, da so vključeni poleti z nizkocenovnimi letalskimi prevozniki (Easyjet, Ryanair, WizzAir …).
3 PRTLJAGA
- Potnik ima na letalskih prevozih pravico do brezplačnega prevoza prtljage pod pogoji, ki jih določa prevoznik in so razvidni iz vozovnice. Na čarterskih letih je to običajno en kos prtljage 15–20 kg. Vsak preseženi kilogram dovoljene teže oz. dodatni kos potnikove prtljage mora potnik doplačati po ceniku prevoznika. Otroci do 2. leta nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.
- V izogib zapletom pri odhodu naj potnik, ki za doplačilo presežne prtljage ni poskrbel že ob nakupu letalske vozovnice, pristopi k letališkemu okencu vsaj eno ur prej, kot bi bilo potrebno pristopiti sicer.
- Prevoz prtljage poteka na potnikov riziko. Organizator ne odgovarja za uničeno ali izgubljeno prtljago, kakor tudi ne za krajo prtljage in dragocenosti iz nastanitvenih objektov (sobe, apartmaji) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij…).
- V primeru izgubljene prtljage mora potnik na kraju samem sestaviti zapisnik s predstavnikom prevoznika in se ravnati po ustaljenih odredbah. Organizator lahko posreduje med potnikom in prevoznikom, vendar brez materialne obveznosti do kogarkoli.
- Pri letalskem prevozu je za prtljago odgovorna izključno letalska družba, na podlagi predpisov, ki veljajo v mednarodnem letalskem potniškem prometu.
- Ker so za izgubljeno prtljago pri letalskem prevozu določene pavšalne odškodnine, ki velikokrat ne dosegajo vrednosti izgubljene prtljage, se potnikom svetuje, da v prtljagi, ki jo na letališču oddajo, ne puščajo predmetov večje vrednosti.
- V primeru zavrnitve vkrcanja, odpovedi leta ali velike zamude letalskega prevoza lahko potnik v skladu z Uredbo (ES) št. 261/2004 uveljavlja odškodnino izključno od dejanskega letalskega prevoznika (bodisi preko spletne povezave letalskega prevoznika bodisi preko katerega od specializiranih posrednikov) tudi takrat, ko je tak let sestavni del turističnega aranžmaja.
- Agencija v nobenem primeru ne prevzema odgovornosti za izgubljeno, ukradeno ali poškodovano prtljago oz. drugo lastnino skozi celoten čas trajanja potovanja (transferji, bivanje, program…). Potnik se lahko za nasvet obrne na vodjo potovanja oz. na predstavnika agencije.
- V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do sorazmernega povračila vplačanega aranžmaja.
4 KRIŽARJENJA
- Za križarjenja in potovanja z vključenim letalskim prevozom veljajo še precej strožji odpovedni pogoji. V primeru, ko paketni aranžma sestavlja skupek letalskega prevoza, ladijskega prevoza, hotelske namestitve in ostalih storitev, ob potnikovi odpovedi že rezerviranega potovanja, se upošteva stoodstotno plačilo letalske vozovnice, ki je nevračljiva »non-refundable« in ni predmet vračila denarja in jo je potnik kljub odpovedi dolžan poravnati v celoti. Prav tako ni možna sprememba imena že izdane letalske karte. V takih primerih veljajo odpovedni pogoji ladjarja oz. letalskega prevoznika za celoten program ali za del programa, na katerega se storitev letalskega prevoznika ali ladjarja nanaša.
- Prevozniki na potniških ladjah nimajo ustrezne medicinske opreme za rojevanje, zato ne more sprejeti rezervacij ali prevažati potnic, ki bi bile na zadnji dan križarjenja noseče 24 tednov ali več (pri ladjarju MSC 25 tednov). Ladjar in prevoznik si pridržuje pravico, da zavrne vkrcanje visoko noseče potnice in v takem primeru ne prevzema nikakršne odgovornosti. Ladjar si pridržuje pravico, da od potnika zahtevajo zdravniško potrdilo o sposobnosti za potovanje.
- Nekateri ladjarji ne sprejemajo dojenčkov mlajših od 6. mesecev ali celo mlajših od 12. mesecev, ko gre za čezoceanska križarjenja ali križarjenja daljša od 15 dni.
5 ZDRAVSTVENI PREDPISI
- Potnik ima pravico do zdravstvene pomoči v skladu z meddržavnimi pogodbami o zdravstveni pomoči. Imeti mora potni list in potrjeno zdravstveno izkaznico ter ustrezen obrazec, ki velja za državo podpisnico pogodbe. Obrazec si potnik priskrbi sam.
- V nekaterih programih so navedena posebna cepljenja. Vsak potnik je dolžan imeti seboj veljavno mednarodno potrdilo (rumena knjižica) z vpisanimi opravljenimi cepljenji.
- Agencija priporoča, da potniki sklenejo zavarovalno pogodbo o zdravstvenem zavarovanju z asistenco v tujini.
- Agencija ne odgovarja za kakršnekoli posledice, ki bi nastale zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero potuje, ali programa, na katerega se je prijavil.
6 KATEGORIZACIJA IN OPIS STORITEV
- Kategorizacije nastanitvenih objektov (kategorija objektov oz. število zvezdic), navedene v katalogu ali programih agencije za turistične aranžmaje so lokalne oz. nacionalne kategorizacije in agencija za to ni pristojna.
- Standardi turističnih ponudb med izbranimi cilji oz. državami so različni in med seboj neprimerljivi, zato v primeru dvoma vedno priporočamo rezervacijo bivališča višje kategorije.
- Prehrana, udobje, storitve in ostala ponudba, vključno s plažami in bazeni, so pod nadzorom lokalnih turističnih organizacij in nanje organizator potovanja nima vpliva.
- Manjše, nebistvene poškodbe opleska sobe in stavbnega pohištva, alge na fugah keramičnih ploščic, rege pri vratih, namenjene prezračevanju, ter morebitne ostale drobne napake na opremi sobe, ki ne vplivajo bistveno na estetski izgled in njeno funkcionalnost, ne glede na kategorijo objekta ne morejo biti predmet pritožbe, saj ne zmanjšujejo kvalitete bivanja gostov.
- V kolikor potnik pri rezervaciji ni doplačal sobe s posebnimi značilnostmi (pogled na morje, balkon, oprema, ločeni ležišči, lega – orientacija, določeno nadstropje…), bo sprejel nastanitev v eni od sob, ki so uradno registrirane za izdajanje gostom v dotičnem nastanitvenem objektu. Razdelitev sob je v izključni pristojnosti hotelirjev, ne agencije.
- Na nekaterih eksotičnih destinacijah ali državah v razvoju je pojav žuželk ali insektov običajen pojav in ne more biti predmet pritožbe. V primeru nelagodja se lahko potnik obrne na recepcijo hotela, ki poskusi zagotoviti zmanjšanje pojava ali zamenjavo sobe.
- Pri aranžmajih, označenih z “all inclusive”, je treba pozorno prebrati opis storitev v programu oz. ponudbi, saj ne kaže enačiti vseh all inclusive ponudb. Običajno je osnovna storitev pri all inclusive polni penzion (zajtrk, kosilo in večerja), pri obrokih je všteta tudi pijača.
- V programu je vedno navedeno, katere storitve so vključene v ceni, glede standarda in pričakovanj v posamezni destinacije pa so informacije na voljo pri agenciji.
7 PRAVICE POTNIKOV OB INSOLVENTNOSTI ORGANIZATORJA
- št. 1-543-0970054 pri Zavarovalnici Sava d.d., Cankarjeva ulica 3, 2000 Maribor. Če se izvedba pogodbeno dogovorjenih storitev, ki ureja izpolnitev pravic iz naslova zavarovanja insolventnosti organizatorja, zavrne zaradi likvidnostih težav agencije, se potrošniki obrnejo na telefonsko številko asistenčnega centra Zavarovalnice Sava +386 2 707 24 04 ali e-naslov: potnik@tbs-team24.com.
8 VELJAVNOST SPLOŠNIH POGOJEV
- V kolikor je posamezno določilo teh pogojev drugačno od določil v programu ali letaku za posamezno potovanje, veljajo določila programa oz. letaka.
- Ti splošni pogoji veljajo od dne njihovega sprejetja in učinkujejo v vseh pogodbenih razmerjih, sklenjenih po njihovem sprejemu.
- V kolikor ti pogoji potniku zagotavljajo ožji obseg pravic, kot mu gredo po predpisih, veljavnih na območju RS, se v primeru kogentnosti določil teh predpisov v morebitnih sporih uporabljajo določila teh predpisov.
- www.soncni-vzhod.si.
Lenart, dne…